Γαρυφαλλιά Καπετανάκη
Φιλόλογος
Ονομάζομαι Γαρυφαλλιά Καπετανάκη. Υπηρετώ εδώ και 16 χρόνια την ιδιωτική εκπαίδευση βοηθώντας εκατοντάδες μαθητές να εκπληρώσουν το όνειρο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όλα αυτά τα χρόνια έχω διδάξει όλα τα φιλολογικά αντικείμενα, όμως αδυναμία μου πάντα ήταν η έκθεση, η λογοτεχνία και η ιστορία. Η προετοιμασία των παιδιών για τις πανελλαδικές εξετάσεις -που ξεκινά από όλο και μικρότερες ηλικίες πλέον- δεν είναι απλή υπόθεση. Απαιτεί άψογο εκπαιδευτικό υλικό και τρόπο διδασκαλίας, καθώς και βαθιά αγάπη για τους μαθητές, ώστε να τους παρασχεθεί και η αναγκαία ψυχολογική υποστήριξη. Παράλληλα, έχω διδάξει την ελληνική γλώσσα ως ξένη.
Είμαι απόφοιτος του φιλολογικού τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Από φοιτήτρια αγαπούσα την έρευνα γι’ αυτό εκπόνησα τις παρακάτω εργασίες:
- Η Θήβα στην τραγωδία «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου.
- Προσέγγιση στο ρόλο των γυναικών στην Ιλιάδα.
- Ανάλυση διαλογικού κειμένου στα πλαίσια του μαθήματος της κειμενογλωσσολογίας.
- Οι έννοιες του καλού και του κακού στο έργο του Φωτίου.
- Το ψυχολογικό κλίμα της τάξης και η σχέση του με τη μάθηση.
Το ταξίδι στη μόρφωση δεν πρέπει να σταματά με το τέλος των προπτυχιακών σπουδών. Όντας οπαδός της δια βίου παιδείας και της ολόπλευρης μόρφωσης φοιτώ στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Κοινωνικά Πληροφοριακά συστήματα» του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου χάρη στο οποίο απέκτησα γνώσεις σχετικά με το web application development (html 5, css, java script, jquery, κ.ά.), το SPSS, τη μεθοδολογία εμπειρικής έρευνας, πληροφορίες σε κοινωνικά συστήματα, την κοινωνική υπολογιστική.
Επίσης, η επιμόρφωσή μου περιλαμβάνει:
- Παρακολούθηση εξ αποστάσεως προγράμματος του Harvard με τίτλο “The Ancient Greek Hero”
- Παρακολούθηση εξ αποστάσεως προγράμματος του University of British Columbia με τίτλο “Introduction to marketing”
- Παρακολούθηση εξ αποστάσεως προγράμματος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας με τίτλο «Διδασκαλία της ελληνικής σε αλλόγλωσσους» (Το πρόγραμμα περιλάμβανε τις ενότητες «Θέματα διδασκαλίας των δεξιοτήτων στην εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης», «Διδασκαλία της γραμματικής, του λεξιλογίου και της προφοράς», «Θέματα αξιολόγησης», «Διδασκαλία ξένης γλώσσας με Η/Υ», «Διγλωσσία», «Διαπολιτισμική εκπαίδευση»)
- Παρακολούθηση σεμιναρίου για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως ξένης του ΚΕΘΕΑ MOSAIC με τίτλο «Στο εργαστήρι του εκπαιδευτή». Το σεμινάριο περιλάμβανε τις ενότητες «Μετανάστες –πρόσφυγες, από το κενό στη δημιουργία», «Η ματιά του εκπαιδευτικού», «Κ.Υ.ΜΑ.» (Κίνηση-Υποστήριξη-Μάθηση)
- Παρακολούθηση εξ αποστάσεως προγράμματος από το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis, των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) με τίτλο «ΙΣΤ 1.2: Η Επανάσταση του 1821.Ένα δύσκολο εγχείρημα μιας περίπλοκης κοινωνίας»
- Παρακολούθηση σεμιναρίου από την εταιρεία «Lexigram» με τίτλο «Η θεωρητική και πρακτική κατοχύρωση του μαθήματος της έκθεσης ιδεών: τεχνική και μεθοδολογία»
Στον ελεύθερο χρόνο μου επιδιώκω να αποκτώ γνώση για την αξιοποίηση εργαλείων που θα μετατρέψουν τη διδασκαλία από μία μονοδιάστατη διαδικασία σε μία διαδραστική, απολαυστική και αποτελεσματική εμπειρία γνώσης για τον μαθητή ενθαρρύνοντας την αυτενέργειά του (χρήση προγραμμάτων Tandem learning, χρήση προγραμμάτων που αφορούν την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία [hot potatoes, Jquiz, Jcross, Jmatch, Jcloze, Jmasher], χρήση του προγράμματος WIDA [storyboard, matchmaster, pinpoint, choicemaster, vocab, gapmaster, testmaster]. Όμως, η ζωή μου θα ήταν άδεια, αν δεν περιλάμβανε την ενασχόληση με τη μουσική (6 χρόνια ακορντεόν, μαθήματα θεωρίας της μουσικής, 4 χρόνια χορωδία) και τον χορό (7 χρόνια παραδοσιακούς χορούς και παράλληλη παρακολούθηση σεμιναρίων λαογραφικού και ιστορικού περιεχομένου) και την εκμάθηση ξένων γλωσσών (αγγλικά, γαλλικά, ρωσικά). Έχοντας συναίσθηση της κοινωνικής ευθύνης που μου αναλογεί –άλλωστε αυτό έχουμε διδαχθεί και διδάσκουμε στον τομέα ανθρωπιστικών σπουδών- παρακολούθησα σεμινάρια από τον «Ερυθρό Σταυρό» για την παροχή πρώτων βοηθειών, ώστε να είμαι σε θέση να παρέχω την βοήθειά μου σε όποιον μαθητή ή γενικότερα συνάνθρωπό μου τη χρειάζεται.
Είμαι πάντα έτοιμη να ξεκινήσω ένα νέο ταξίδι στη γνώση αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες και φυσικά με συνοδοιπόρους τους μαθητές μου!